Amedia SMB

Flere veier til å annonsere i Amedias lokalaviser

Skrevet av Christian Nordhelle | 24.06.2024

Amedia har gjort det enkelt og fleksibelt for deg å annonsere i våre lokalaviser, Du kan velge om du vil få hjelp til alt eller styre alle detaljer selv. 

Amedia SMB - Medierådgiverne for SMB-bedrifter

Amedia SMB har spesialisert seg på å møte behovene til små og mellomstore bedrifter når det gjelder markedsføring, og tilbyr kostnadseffektive annonseringsløsninger i Amedias lokalaviser. Hvis du kjøper annonsering av Amedia SMB så sørger vi for at hele prosessen er veldig enkelt for deg. Først finner vi ut hvilke mål du har med annonseringen, deretter fikser vi alt fra produksjon av annonsene, booking i avisene og følger med på leveransen underveis. Har du en annonse fra før som du vil bruke går det selvfølgelig fint. Når kampanjen er ferdig får du en rapport som viser hva du har oppnådd av målbare resultater. Ønsker du en gjennomgang av resultatene, så går vi gjennom denne sammen med deg.

 

VISE - En plattform for deg som liker å styre kampanjen selv

Hvis du er vant til å annonsere via sosiale medier eller Google, liker du kanskje å holde i spakene selv. 

VISE er Amedias selvbetjente annonseplattform som lar annonsørene sette opp kampanjer selv, slik som du for eksempel gjør i Meta/ Facebook og Google. Gjennom VISE kan du enkelt planlegge, kjøpe og optimalisere annonsering på tvers av Amedias nettverk, som inkluderer over 100 lokalaviser. Ønsker du å justere på noe underveis kan du fritt gjøre dette uten å kontakte en medierådgiver. Du får selvfølgelig samme pris gjennom VISE som du får ved å booke kampanjer via våre medierådgivere.

VISE passer for deg som liker å være hands on og følge med på kampanjen underveis. Det er veldig enkelt å opprette kampanjer. Test det ut selv her.

 

God dekning i en kontekst folk har tillit til

Amedia er Norges største utgiver av lokale medier, med en daglig rekkevidde på 2,3 millioner lesere. Amedia tilbyr annonsører muligheten til å nå ut til et bredt publikum gjennom både papir- og nettaviser.

I 2023 gjennomførte Yougov en undersøkelse på vegne av Amedia. Her kom det tydelig frem at norske medier oppfattes mye mer troverdige enn sosiale medier. 49% av de spurte mener lokalaviser oppfattes som troverdige mens kun 15% av de spurte mener Tiktok, som scorer høyest blant sosiale mediene er troverdig. Resultatene er basert på over 1500 respondenter. Du lese mer om undersøkelsen her.

Lokalaviser gir din bedrift høy troverdighet og lokal forankring​.

Målgruppedata og aID

Amediabruker aID, en identitetsprofil, for å samle informasjon om leserne i lokalavisene. Dette gir unik innsikt som sikrer at annonseringen din er relevant og målrettet mot de du ønsker å nå ut til. Med 1,9 millioner registrerte brukere, tilbyr aID data som hjelper annonsører å treffe ekte mennesker med sitt budskap​.

Se oversikt over Ameidas produkter for annonsører.


Usikker på hva som passer best for deg og din bedrift?

Ta kontakt via skjema nedenfor så skal vi hjelpe deg i gang.