Som lokal bedriftseier vet du at hver krone betyr noe. Når du først skal bruke penger på markedsføring og annonsering skal det gi bedriften verdi. Annonsen din skal bli vist til en relevant målgruppe, og de som ser den skal huske bedriften din.
Derfor bør du annonsere i lokalavisa
Amedias aviser leses av ekte folk i nærmiljøet ditt. Det er her kundene dine bor, jobber, handler og tar beslutninger. Og det er her du får mest igjen for annonsekronene dine. Grunnen til det er at folk stoler mer på bedrifter som annonser i norske lokalaviser enn på internasjonale plattformer, som for eksempel sosiale medier.
Høy tillit = høyere effekt
Undersøkelser gjennomført av Yougov viser at annonser som står i lokalaviser oppleves som mer relevante og troverdige for Norges befolkning. Det er fordi leserne har høy tillit til redaksjonelt innhold, og den tilliten smitter over på bedriftene som annonserer der. I Amedias lokalaviser treffer du folk i en kanal der oppmerksomheten og engasjementet allerede er høyt.
Vis bedriften for rett publikum
Gjennom Amedias målretting kan du enten nå en spesifikk målgruppe som leser våre aviser eller velge å være synlig kontekstuelt i artikler som handler om et relevant tema. Om du driver en restaurant bør du for eksempel være synlig i artikler som handler om ting å gjøre i helgen i lokalområdet. Du kan også få bedriften din synlig i en av våre flere lokale bransjeguider i avisene våre, for blant annet bygg- og fagfolk, bilbransjen og andre bransjer. Dette gir deg økt relevans og enda bedre respons. Vi hjelper deg selvfølgelig å finne den mest effektive løsningen for din bedrift.
Spill på det lokale og få oppmerksomhet
Annonsene dine får enda større gjennomslag når de oppleves som lokale. Bruk bilder fra området. Nevnt gatenavnet, byen eller arrangementer. Fortell at du er en del av lokalsamfunnet og at du bryr deg. Det gjør leserne også.

31.07.2025